Case: Your Local Love 2.0

Foto: Djurs Sommerland

I 2024 rullede vi videre på vores kærlighedsrejse med ”Your Local Love” – VisitAarhus’ store internationale kampagne fra 2023.

Your Local Love var en kampagne, hvor vi i VisitAarhus inviterede de lokale i regionen til at dele deres anbefalinger til alt det, de elsker ved deres område med os – så vi kunne dele dem med resten af verden.

Your Local Love 2.0 - børn
Your Local Love 2.0 - par

Baseret på indsigten om, at én ud af tre vælger rejsedestination baseret på personlige anbefalinger fra andre, har skabte vi en kampagne, hvor hovedindholdet bestod af netop det – personlige anbefalinger. I dette tilfælde fra de lokale i Aarhusregionen.

I 2024 tilføjede vi et ekstra lag for at gøre overleveringen af anbefalingen ekstra autentisk – vi gav anbefalingerne en stemme. En stor del af vores marketingindsats bestod derfor i online audio-annoncering på Spotify.

På Meta og YouTube kørte et spor med to 20 sekunders videoer, hvor lydsporet der ledsagede billederne, var de samme som vores to annoncer på Spotify.

Ved at fokusere vores marketingindsats omkring video- og lydannoncer, var det vores mål at opnå så lang tid med brugeren, som muligt.

De oplevelser, vi fokuserede på, var:

For børnefamilien: Randers Regnskov, Kattegatcentret, Djurs Sommerland

For par: Aarhus Ø, Ree Park Safari, Latinerkvarteret og gastronomi generelt 

Your Local Love 2.0

Om kampagnen:  

Kampagnelancering: April + august 2024  

Målgruppe: Personer med interesse for attraktioner og de største oplevelser, hhv. børnefamilier og par  

Markeder: Tyskland og Nederlandene

Kampagneunivers: www.visitaarhus.com/aarhus-region/your-local-love

Resultater:

Antal impressions i alt: 19.470.540    

Antal lyd-afspilninger, Spotify: 1.121.009

Samlet tid med lyttere, Spotify: 6.083,33 timer (253,5 dage)