
Case: Gastro og kultur-kampagne
Aarhusregionen byder på en levende madscene med et imponerende udvalg af Michelin-restauranter, kreative street food-miljøer og bæredygtige smagsoplevelser. Her mødes tradition og innovation, når nordisk madkultur giver regionen sit særlige præg.
Samtidigt rummer regionen et rigt kulturliv i verdensklasse, som er et stærkt trækplaster målrettet internationale gæster.


I midten af september 2025 satte vi derfor, i samarbejde med VisitDenmark, gang i en ny gastro- og kulturkampagne, som var målrettet det franske og nederlandske marked. Efterspørgslen på spændende kulinariske og kulturelle oplevelser er stigende på disse markeder, særligt i områderne omkring de større byer og formålet med kampagnen var derfor både at skabe kendskab til Aarhusregionen som en feriedestination til efteråret samt generere engagement og tid med indholdet.
Kampagnen blev blandt andet eksekveret via artikelformater bl.a. hos franske Le Monde og hollandske Foodies, video-annoncering på streamingtjenester/Connected TV, podcasts samt display-annoncering.
Ved at arbejde med redaktionelt indhold og levende formater skabte vi en kampagne der både kunne inspirere samt positionere Aarhusregionen som en autentisk og spændende rejsedestination – med gastro og kultur som stærkt brandmæssigt fyrtårn.

Eksempler:
➔ Artikel: Dans la douce région d'Aarhus
➔ Fransk landing page: La région d'Aarhus
➔ Nederlandsk landing page: Aarhus, jouw startpunt in de Aarhus Regio
Kontakt

Projektleder, Marketing