Projekt: Danske Maddestinationer

Foto: Moment

Ferie er for mange lig med at spise godt. Det gælder både “foodies” (mad-turister) fra ind- og udland, der har Danmark som destination, fordi vi udmærker os i gastronomi af høj kvalitet, og andre turister, der bare gerne vil køre efter et godt måltid mad.

Projektet Danske Maddestinationer har til formål at skabe øget omsætning og flere overnatninger gennem en målrettet udvikling af flere og bedre madoplevelser for både turister og borgere.

Foruden det direkte fokus på omsætning og udvikling af madoplevelser er projektet også med til at understøtte udviklingen indenfor bæredygtig turisme og samarbejde på tværs af hele Danmark. Via en et fokus på og en opkvalificering af madoplevelserne i hele Danmark vil projektet sikre en mere jævn fordeling af turisterne rundt i Danmark.

Nyt fra projektet

Internationale mad-journalister på besøg i bæredygtighedens tegn

Internationale rejsejournalister fra norske, italienske, islandske og engelske medier har været på besøg i Aarhusregionen. De besøgte Food Festival, Godsbanen, Restaurant KOLO, Stillers Coffee, Restaurant Substans, Mønsted Kalkgruber, Cold Hand Winery, Museum Jorn, Hjejleselskabet, Søhøjlandets Destilleri, Traktørstedet Ludvigslyst, Comwell Hotels Aarhus og surdejsbageriet La Cabra.

Mere om projektet

Aktiviteter i projektet

Projektet består af i alt seks aktivitetspakker, og VisitAarhus er med i pakke 6

  1. Projektopstart, løbende koordinering og læring
  2. Innovationsforløb mhp. udvikling af nye stedsspecifikke oplevelser
  3. Udvikling af særlige signaturevent
  4. Lokale kvalitetsløft gennem udviklingsforløb
  5. Udvikling af nye oplevelsessammenhænge
  6. International markedsføring gennem målrettede presseindsatser

Hvad får VisitAarhus’ partnere ud af projektet?

VisitAarhus er primært involveret i aktivitetspakke 6 og vil bidrage til at understøtte den internationale markedsføring af madoplevelserne i Aarhusregionen i foråret/sommeren 2022 via planlægning og afvikling af pressebesøg.

VisitAarhus vil derudover sørge for at videreformidle de erfaringer og læringer, der kommer fra projektets andre aktivitetspakker til partnere med fokus på mad- og smagsoplevelser.

Samarbejdspartnere
Det er VisitLolland-Falster, der er projektleder på projektet og samarbejder med VisitAarhus, Destination Limfjorden, Destination Sjælland, SydkystDanmark og Destination Fjordlandet. Projektets samarbejdspartnere tæller desuden Food Organisation, Danmarks Skaldyrshovedstad v. Morsø Kommune og VisitThy.

Tidsperiode
Projektet løber fra 1. maj 2021 – 31. december 2023

Bevillingsgiver
Danske Maddestinationer er støttet af: Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse logo

Kontaktperson

Anne Hübner

Ansvarlig for pressebesøg

ah@visitaarhus.com