La Cabra i Aarhus

Kærlighedskampagne skal lokke turister til Aarhusregionen

1.2.2023
Foto: VisitAarhus

Kærlighed, dates og det perfekte match. Det er nogle af ingredienserne i en ny stor international markedsføringskampagne, som VisitAarhus skyder i gang i dag. ‘Your Local Love’ er navnet på kampagnen, der skal få endnu flere gæster til at forelske sig i Aarhusregionen som feriedestination.

Det kan være en hård kamp at finde det helt rigtige match. Det gælder både i dating og i at finde sin næste feriedestination. Det sidste gør VisitAarhus nu noget ved i en ny stor markedsføringskampagne, hvor gæsterne - med lidt inspiration fra datinglivet - bliver ført sammen med netop dét område eller den oplevelse i Aarhusregionen, som kan gøre dem bløde i knæene.

Målet med kærlighedskampagnen er, at gæsterne skal falde for Aarhusregionen. Vi lancerer ‘Your Local Love’ med et glimt i øjet, fordi vi de sidste to år har haft succes med at anbefale oplevelser, som de lokale elsker i deres eget område. Det bygger vi nu videre på, og jeg er spændt på gæsternes reaktion, for kampagnen har lidt mere kant, end vi er vant til, siger direktør i VisitAarhus", Pia Lange Christensen.

Kampagnen tager både Tinder, kontaktannoncer i aviser og TikTok i brug for at nå nye målgrupper. Og i foråret er VisitAarhus klar til at lancere en matchmaker-test, hvor gæsterne kan få deres helt egne skræddersyede anbefalinger til oplevelser og steder tilsendt på mail.

Scorereplikker og en dating-app

Kampagnen spiller helt bevidst på dating-metaforerne, scorereplikker og det at blive forelsket. Det vil blive synligt på en lang række medier, blandt andet på hjemmeside, i mails og på sociale medier.

Men det er ikke kun de traditionelle steder, at de potentielle gæster kan møde ‘Your Local Love’. For når man snakker om forelskelse og dating, så er det svært at komme udenom dating-appen Tinder.

Som det første destinationsselskab, mig bekendt, prøver vi også Tinder af til markedsføring. Her giver vi brugerne mulighed for at ”date” vores område og attraktioner. Vi gør det med humor, og fordi vi synes, at der er så mange ligheder imellem at date og finde sin næste feriedestination. Men samtidig tror vi også på, at når vi bruger humoren, så får det nogle af de potentielle gæster til at stoppe op og tænke, at det lyder som et fantastisk sted at besøge,” siger Marketingchef i VisitAarhus, Johan Friis Bergholt.

Krise og hård konkurrence 

Kampagnen fra VisitAarhus kommer på et tidspunkt, hvor inflation og generel usikkerhed præger turismebranchen. Efter corona er konkurrencen om gæsterne kun blevet større, og derfor er der også behov for at styrke den internationale markedsføring. 

Vi laver den her kampagne med ét formål, og det er at tiltrække flere gæster til Aarhusregionen. Vi oplevede i 2022 et rekordår for turismen med 16% flere overnatninger end i 2019, og hvis den positive udvikling skal fortsætte, så kræver det, at vi skiller os ud. Dét gør vi med den her kampagne,” siger Pia Lange Christensen

Det er første gang, at VisitAarhus laver én stor samlet kampagne på tværs af alle nærmarkederne i Norge, Tyskland, Holland og Danmark. Den nye kærlighedskampagne kører året ud, og den er koordineret med VisitDenmark og lavet i samarbejde med medie- og contentbureauet Dentsu X.

Vil du se nærmere på ’Your Local Love’, så kan du se mere på VisitAarhus’ hjemmeside: www.visitaarhus.com/yourlocallove

Your Local Love Mønsted Kalkgruber
Foto: Mads Gregersen
Your Local Love Djursland
Foto: Roar Paaske
Your Local Love Storbystemning
Foto: Francesca Dolnier

Eksempler fra kampagnen kan downloades til redaktionel brug her: https://platform.crowdriff.com/m/s-53-EyUAdK6clKlJd. Billederne må bruges i forbindelse med omtale af kampagnen ‘Your Local Love’, og fotograferne skal krediteres.