Gå til indhold
Familie i kano på Gudenåen

Projekt: Kickstart Outdoor og naturbaseret oplevelsesudvikling 2.0

Foto: Outdoorfestivalen

Kickstart outdoor- og naturbaseret oplevelsesudvikling er ét af fire projekter, som får et ekstra kick til at fortsætte de gode resultater, der blev startet med Kickstart Dansk Turisme 2020. Projektet er i samarbejde med Destination Fyn.

Projektet vil fortsat arbejde på at øge virksomhedernes omsætning i relation til et natur- og outdoorbaserede kundesegment, samt at styrke sammenhængen mellem destinationens oplevelsestilbud.

Tjen penge på dit outdoorprodukt

Har du en god idé eller et outdoorprodukt, du gerne vil have løftet, er her en mulighed for dig. VisitAarhus tilbyder din virksomhed konkret hjælp til udvikling og salg af ideer eller produkter. Helt uden at det koster dig noget. Lyder det interessant, så udfyld nedenstående ansøgningsskema og send det til Lene Lind på lel@visitaarhus.com senest den 27. marts 2023.

Hent ansøgningsskema.

Nyt fra projektet

Vigtig viden fra Kickstart Outdoor 1.0 kommer i spil

Læs interview med projektkoordinator Lene Lind fra VisitAarhus om vigtige viden og erfaringer fra Kickstart Outdoor 1.0, som vi tager med ind i Kickstart Outdoor 2.0, når der skal udvikles nye outdoor produkter og koncepter. 

Nye outdoorprodukter på vej

Vi har afholdt fællesmøde med pitch fra alle deltagere i projektet med fokus på produktoptimering og "value proposition". Mødet fandt sted ved Danmarks Jægerforbund. De deltagende virksomheder er: Aarhus Sejlsportscenter, FDM Jyllandsringen, Vi er Viborg, Grevelsgaard, Klatreautomaten, B&B Udbyhøj, Aros Adventure, Kongensbrokro, Naturhotellet og Museum Jorn. Mødet blev faciliteret af WorldPerfect.

Mere om projektet

Kickstart outdoor- og naturbaseret består af tre spor:

  • Produkt- og konceptudvikling: Formålet er at øge virksomhedernes omsætning i relation til det natur- og outdoorbaserede kundesegment og styrke sammenhængen på tværs af destinationernes oplevelses- og overnatningstilbud.
  • Digitaliseringsløft: Formålet er at undersøge og forbedre virksomhedernes digitale performance. De skal være synlige på de rette kanaler, over for de rette målgrupper med det rette indhold.
  • Netværk & partnerskaber: Formålet er at understøtte erhvervets ønske om at arbejde mere sammen om fælles indsatser og produkter for at kunne levere på det, de nye gæstetyper efterspørger af oplevelser og overnatninger.

 

Hvad får VisitAarhus’ partnere ud af at være med i projektet?

  • Viden og udvikling af værktøjskasse som kan bruges i outdoorbaseret forretningsudvikling
  • Kompetenceudvikling for aktører med fokus på outdoor- og naturbaserede oplevelser
  • Mulighed for virksomhedsforløb
  • Deltagelse og styrket netværk omkring outdoorturisme

Bevillingsgiver
Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

Tidsperiode
Projektet løber fra 1. februar 2022 til 31. december 2023.

Kontaktperson

Astrid Lykke Birkving

Projektkoordinator

alb@visitaarhus.com

Direkte:+45 48 80 77 56

Share your moments with us: