Projektet vil fortsat arbejde på at øge virksomhedernes omsætning i relation til et natur- og outdoorbaserede kundesegment, samt at styrke sammenhængen mellem destinationens oplevelsestilbud.
Kickstart outdoor- og naturbaseret består af tre spor:
- Produkt- og konceptudvikling: Formålet er at øge virksomhedernes omsætning i relation til det natur- og outdoorbaserede kundesegment og styrke sammenhængen på tværs af destinationernes oplevelses- og overnatningstilbud.
- Digitaliseringsløft: Formålet er at undersøge og forbedre virksomhedernes digitale performance. De skal være synlige på de rette kanaler, over for de rette målgrupper med det rette indhold.
- Netværk & partnerskaber: Formålet er at understøtte erhvervets ønske om at arbejde mere sammen om fælles indsatser og produkter for at kunne levere på det, de nye gæstetyper efterspørger af oplevelser og overnatninger.
Hvad får VisitAarhus’ partnere ud af at være med i projektet?
- Viden og udvikling af værktøjskasse som kan bruges i outdoorbaseret forretningsudvikling
- Kompetenceudvikling for aktører med fokus på outdoor- og naturbaserede oplevelser
- Mulighed for virksomhedsforløb
- Deltagelse og styrket netværk omkring outdoorturisme
Bevillingsgiver
Projektet er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse
Tidsperiode
Projektet løber fra 1. februar 2022 til 31. december 2023.