Fregatten Jylland

‘Flyvende’ velkomstteam møder turisterne på Djursland denne sommer

22.6.2021
Foto: Fregatten Jylland

For første gang har VisitAarhus flyvende velkomstteams til stede på Djursland denne sommer. Den nye, opsøgende velkomstservice vil rykke rundt efter, hvor gæsterne er, og tilbyde inspiration til områdets mange oplevelser.

Den nye, mobile turistinformation består af en god håndfuld professionelle lokale guider, som med cykler og infomateriale vil være at finde ved havnefronten i både Ebeltoft og Grenaa. Turistinformationen vil være, hvor gæsterne er, og flytte rundt fra dag til dag efter behov. Det kan både være vejret og ugedagene, der afgør, om det er på stranden, foran Djurs Sommerland eller ved Det Grønne Museum, gæster mødes af teamet.

”Vi rykker tættere på gæsterne end nogensinde før. Vi vil være til stede med inspiration og hjælp, der hvor gæsterne er i forvejen, og derfor tester vi denne sommer de flyvende velkomstteams. Vi justerer løbende på indsatsen og er f.eks. også klar til at udvide sæsonen, hvis vi kan se, at sommerhusene på Djursland er fuldt bookede længere hen i august. Vi forventer rigtig mange gæster på Djursland denne sommer, og vi vil lægge os i selen for at give dem den allerbedste info og oplevelse,” siger direktør for VisitAarhus, Pia Lange Christensen.

Den mobile og flyvende turistinformation er at finde fra starten af skolernes sommerferie den 26. juni og foreløbig til og med den 8. august.

Med den nye service håber vi at kunne inspirere gæsterne, så de får endnu mere ud af deres ophold. Det er oplagt at fortælle om områdets mange muligheder, nu gæsterne alligevel er her. På den måde kan de blive opmærksomme på oplevelser og attraktioner, de måske aldrig ville have hørt om, men som faktisk kan ende med at være det, der sætter prikken over i’et på turen,” siger gæsteservicechef i VisitAarhus, Bente Mondrup.

Udover den flyvende turistinformation vil VisitAarhus også være med til at styrke den gode gæsteservice hos turismevirksomhederne, der har med gæsterne at gøre til daglig, og som kan være med til at styrke kendskabet til Djursland. På den måde kommer gæsterne til at møde flere inspirationsmuligheder, der er med til at gøre oplevelsen endnu bedre.

Det betyder utroligt meget, når lokale ildsjæle er med til at informere og inspirere gæsterne. Der er ingen, der kender området bedre, og det giver i sidste ende også et positivt afkast til de lokale turismevirksomheder. Gæsterne får et bedre kendskab til destinationens mange muligheder, og de får i højere grad lyst til at komme igen,” siger Bente Mondrup. ;

Udover den mobile turistinformation stiller VisitAarhus en selvbetjeningsturistinformation til rådighed på Fregatten Jylland. I Grenaa midtby har Norddjurs Kommune bibeholdt en turistservicefunktion på Torvet 1. Derudover er VisitAarhus' gæsteservicetelefon klar til at svare på henvendelser, og der ligger en destinationsguide (brochure) på overnatningssteder og attraktioner i hele Aarhusregionen. Destinationsguiden er en samlet guide til oplevelser og overnatningssteder i Aarhus, Skanderborg, Silkeborg, Viborg, Favrskov, Randers og på Djursland.