Familie på Sangstrup Klint på Djursland

Målgruppe- & Potentialeanalyse

Foto: Jonas Togo

Her kan du dykke ned i Aarhusregionens målgrupper og potentiale på ni forskellige markeder. Undersøgelsen er en hjørnesten i VisitAarhus’ marketing og giver mulighed for at kigge på bl.a. specifikke markeders og målgruppers oplevelses- og rejsepræferencer.

Som noget nyt indeholder analysen også indblik i gæsternes forventede forbrug, deres bæredygtighedsintention og et værktøj der illustrerer sammenhængen mellem en given nationalitets eller målgruppes klimaaftryk, daglige forventede forbrug og markedets størrelse. Sidstnævnte er udviklet af Dr. Anna Torres-delgado & Prof. Xavier Font ved The University of Surrey,

Dataindsamling er gennemført i foråret 2024, og er en delvis gentagelse af Aarhusregionens tidligere målgruppe- og potentialeanalyse fra foråret 2021.

Find mere viden

Radisson RED Hotel
Analyser og tal
Scandic The Mayor
Gæstemonitor