
Case: So much to enjoy, So close to you - Behind the scenes
Kom med bag scenen og se, hvordan vi med små og store valg lykkedes med at reducere vores CO2-aftryk ifm. produktion og lancering af VisitAarhus’ internationale kampagne ”So much to enjoy, So close to you”.
I marts 2025 kørte VisitAarhus’ internationale kampagne “So much to enjoy, So close to you” i tre europæiske storbyer: Hamborg, Amsterdam og Paris. Udover at fokusere på en række af Aarhusregionens store kultur- og naturoplevelser, var det også kampagnens formål at fremhæve de korte afstande til og rundt i regionen, for turister som gerne vil benytte sig af transportformer, som efterlader et lidt lavere klimaaftryk, på rejsen.
Video-dokumentation af vores valg
Kampagnens fokus den grønne omstilling tog vi med os ind i både produktion og lancering af kampagnen, for at undersøge om vi også selv kunne sænke vores aftryk undervejs. Med afsæt i en produktions- og medieplan, som lignede dem vi almindeligvis lægger, udforskede vi hvilke redskaber, der var til rådighed og hvilke valg, små som store, der potentielt kunne reducere vores aftryk. Alt sammen uden at gå på kompromis med hverken kreativitet eller performance, men tværtimod med en ambition om at forstærke begge dele. Alle de valg dokumenterede vi i en ”behind the scenes”-video, som vi lancerede i forlængelse af det primære kampagnespor på ”So much to enjoy, So close to you”. Videoen blev lanceret på Meta – bl.a. målrettet brugere, som allerede havde været eksponeret overfor kampagnens første spor.
Kampagneperiode: 7. - 30. april 2025
Målgruppe: ”Behind the scenes”-videoen er produceret til to målgrupper. Den er til brugere, som har været eksponeret overfor og interageret med indholdet i kampagnens første spor. Men den er primært produceret til markedsføringsbranchen med henblik på at inspirere til at tænke nye redskaber, valg og muligheder ind i produktion og lancering af kampagner med henblik på at sænke sit CO2-aftryk undervejs.

Markeder: Tyskland, Frankrig, Nederlandene og Danmark
Kanaler: Meta
KPI’er: ThruPlay (15 sek.)
Resultater:
Impressions: 4.452.066
ThruPlay (15 sek.): 1.574.786
Kontakt

Brand Manager