Marketing & Presse

Her på siden kan du få et indblik i, hvordan VisitAarhus markedsfører og sælger byens mange oplevelser.

Presseindsats

Vores tilgang til markedsføring er igennem en større presseindsats, hvor der er fokus på presse og omtale igennem journalistbesøg.

Hent specifik information om vores presseindsats på VisitAarhus' presseside.

Artikelbank

Skal du i forbindelse med din opgave eller dit projekt evaluere resultatet af vores markedsføringsindsats, har vi samlet udvalgte artikler, som bloggere og journalister har skrevet om Aarhus, nationalt som internationalt. Artiklerne er fra 2014 og frem til i dag.

Målgrupper

Vi arbejder med forskellige kampagner og målgrupper for at sælge og synliggøre Aarhus som destination:

  • Voksne par, kæresteture/venindeture – ”Det gode liv”

  • Børnefamilier – ”Sjov, Leg, Læring”

  • Erhvervsturister

Nærmarkeder

Vi sælger og synliggør Aarhus som feriedestination internationalt, og det er særligt nærmarkederne, vi har fokus på. Dog får markedsføringen forskellige udtryk alt efter hvilket marked, vi tilgår. Vores nærmarkeder er:

Trends

Trends inden for turismen kan bruges til at målrette og nytænke markedsføringsindsatsen.

Second City

Det er vigtigt at sælge byen og sine produkter rigtigt på det internationale plan. I VisitAarhus har vi bl.a. gjort dette ved at tage ’Second City’-trenden til os. Second City er et begreb indenfor turisme og har fokus på, at bevidste rejsende allerede har besøgt Europas hovedstæder og derfor søger mod de næststørste byer.

Vi har derfor fokus på at promovere Aarhus som Second City og fremhæve byens mange attraktioner, oplevelser og stemninger på den internationale scene. Strategien herfor er en stor presseindsats med fokus på ’reason to come’, som du kan læse om i vores MSO-kampagne.  

Storbyturisme

Storbyturismen i Danmark defineres som ”al turisme med ferie som formål i landets fire største byer: København, Aarhus, Odense og Aalborg”.

Sociale medier:

Vi vil gerne være tæt på turisten samt være til stede dér, hvor turisten er. Derfor er VisitAarhus også til stede på de sociale medier, hvor vi i fællesskab med jer/turisten markedsfører byen bl.a. gennem brandet `Take a moment with Aarhus´, `Meet with Aarhus´ og ´Cruise with Aarhus´.

Billedarkiv

I vores billedarkiv kan du finde utallige billeder fra Aarhus. Brug af billederne må kun ske i forbindelse med markedsføring af byen som rejsemål.

Del denne side

VisitAarhus' studieportal

VisitAarhus' studieportal er målrettet studerende, der ønsker at dykke ned i og undersøge arbejdet med turismen i Aarhus.

Søger du turistinformation, inspiration eller andet anbefaler vi, at du søger videre på www.visitaarhus.dk

Studieportalens indhold: 

VisitAarhus Studieportal 
Hvem er VisitAarhus 
Marketing og presse 
Service for gæsten 
Erhvervsturisme 
Krydstogt 
Tal og mængder 
Karriere som studerende hos VisitAarhus 
Kontakt VisitAarhus