Digital vækst håndbog

Digital vækst håndbog

Ny håndbog skal styrke mødebranchens digitale tilstedeværelse
ErhvervsturismeAkademiet har udgivet en håndbog, der er udviklet i samarbejde med Seismonaut sideløbende med en række kursustilbud inden for digitalisering. Bogen er tænkt som et praktisk redskab i dagligdagen i arbejdet med at skabe en bedre onlinetilstedeværelse. Bogen er helt up-to-date, og fokuserer på brugbare funktioner i stedet for ”tryk-her”-anvisninger, hvilket gør den mere langtidsholdbar.

Håndbogen er udarbejdet på baggrund af erhvervets ønsker
Håndbogen er relevant for medarbejdere og ledere i landets øvrige mødeindustri og har gode ideer og råd i forhold til de digitale medier. Af den årsag er bogen også relevant i arbejdet med at synliggøre og markedsføre sin virksomhed på disse platforme. For de personer som i løbet af 2013 har deltaget på de digitale kurser er bogen også et godt repetitions- og opslagsværk.

ErhvervsturismeAkademiet
ErhvervsturismeAkademiet er en af indsatserne i VisitAarhus´og VisitHernings arbejde med at øge væksten i erhvervsturismen i Region Midtjylland. Vores målsætning er at tilbyde relevante udviklingsforløb og workshops og dermed støtte op om tilførsel af nye kompetencer. Det er væsentligt for alle aktører at skabe klarere kommunikation, målrettet markedsføring og øget salg og vi håber at denne håndbog kan være et godt skridt og medvirken på vej mod målet.

Del denne side

Download Digital Vækst håndbogen
Hvem henvender bogen sig til?

Bogen er udarbejdet specifikt til virksomheder inden for erhvervsturisme, hotel- og mødebranchen og tager dermed udgangspunkt i deres forudsætninger og ønsker for mere effektivt at kunne kommunikere med erhvervsturister/gæster før, under og efter deres ophold.

Hvilke medier omhandler bogen?

Bogen er tænkt som et praktisk redskab i dagligdagen i arbejdet med at skabe en bedre onlinetilstedeværelse. Det handler om guides til Facebook, LinkedIn og hjemmeside.

Både praktiske og strategiske redskaber

Håndbogen fungerer på flere niveauer, både til dem der ønsker en mere strategisk tilgang til de digitale medier, men guiden indeholder også mange praktiske forslag og arbejdspapirer til at arbejde med de forskellige platforme.