VisitAarhus Konferencen 2015

Den 29. januar 2015 afholdte VisitAarhus konferencen Must Win Battles. Konferencen fandt sted i Aarhus Domkirke og i Royal Casino, og borgmester Jacob Bundsgaard bød velkommen, og dagens inviterede oplægsholdere var Claus Meyer og Morten Albæk.

Derudover fortalte Nikolai Milman fra Tivoli Friheden, Erlend Høyesten fra ARoS og forsker i nationaløkonomi, Gert Svendsen om deres perspektiv på turisme, oplevelser og forretning.

Turismens Must Win Battles

Turismen i Aarhus er i vækst. Flere gæster besøger byen og nye hoteller, restauranter og konferencesteder skyder frem.

 

Byens vækstrater er de bedste i landet – så hvad nu?

 

VisitAarhus har identificeret en række must win battles, som skal sikre byen, at dette ikke blot er et øjebliksbillede.

 

I den anledning afholdte vi denne konference, hvor vi præsenterede, hvordan vi som by kan gøre en forskel inden for:

  •     Erhvervsturisme 
  •     Moderne StorbyOplevelser
  •     Gæsteservice
  •     Digitalisering

Hvor skal vi hen?

- Hertil kom der rigtig mange gode bud og indspark fra både oplægsholdere og de mange fremmødte gæster. 

 

 

Har du spørgsmål til konferencen, er du velkommen til at kontakte
Kristian Rødbro på 8731 5018

 

Must Win Battles

Nedenfor kan du se de 6 must win battles, som vi tager udgangspunkt i på konferencen.


Erhvervsturisme

Aarhus skal indtage og udbygge positionen som Danmarks erhvervsturismedestination nr. 2.

 

Storbyturisme

Aarhus skal udnytte det potentiale der er i 2017 til at positionere Aarhus som en moderne (kultur) storby.

 

Aarhus skal indtage en position som en moderne (nordisk) 2nd city og ubetinget være den førende city break destination i Danmark uden for København.

 

Gæsteservice

Aarhus skal være kendt for at have Danmarks bedste gæsteservice.

 

Digitalisering

VisitAarhus skal være Danmarks førende online DMO* på alle udvalgte digitale platforme.

 

VisitAarhus skal være førende indenfor kendskabet til turismerelateret digitale platforme og kunne fungere som facilitator for samarbejdspartnere med udgangspunkt i disse. 

 

* Destination Management Organisation