Aarhus får nyt, mobilt turistkontor

Aarhus får nyt, mobilt turistkontor

Tirsdag, maj 9, 2017

Under weekendens SPOT Festival kunne VisitAarhus for første gang byde indenfor i deres nye, mobile turistkontor. Den rullende infovogn er det seneste skud på stammen i udviklingen af byens gæsteservice.

VisitAarhus ønsker at møde gæsterne, der hvor gæsterne er, og turistorganisationens nyeste initiativ, VisitAarhus Infovognen, blev i weekenden indviet under musikeventen SPOT Festival. Infovognen er det nyeste tiltag i en række af indsatser under konceptet ”det mobile turistkontor”, som VisitAarhus har arbejdet med, siden de valgte at lukke det traditionelle turistkontor i Aarhus i 2011.

I udviklingen af byens gæsteservice og det mobile turistkontor har VisitAarhus fokuseret på både digitale og mobile platforme, blandt andre touch-skærme med turistinformation, der er opstillet på hotspots i og omkring Aarhus samt Christianiacykler, der bruges som pop-op-turistkontorer rundt omkring i byen, til events og under konferencer. I 2016 betjente VisitAarhus’ mobile turistkontorer flere end 85.000 brugere.

”Med den nye VisitAarhus Infovogn har vi endnu større mulighed for at møde turisterne, hvor de er, og føje deres forventninger. Vi ønsker at lade informationen komme til gæsten, ikke den anden vej rundt, fordi vi kan se, at det virker. Udover den store fleksibilitet og større fysiske kapacitet så åbner infovognen også op for nye muligheder for samarbejder med vores partnere. Weekendens tilbagemeldinger på infovognen har været meget positive, og vi har store forventninger til den fremtidige brug i byens gæsteservice,” siger Peer H. Kristensen, direktør i VisitAarhus.

Det er Jonas Hallberg fra virksomheden Tiny Office, der har designet og bygget VisitAarhus Infovognen. Han forklarer, at den, ligesom Christianiacyklerne, kan bruges netop der, hvor behovet melder sig, men at den, på grund af sin fysiske størrelse og unikke udtryk, vil være mere synlig i bybilledet og dermed tilføre en større brandingværdi.

”Infovognen er original, autentisk og har et kunstnerisk udtryk. Den ligner ikke noget, man har set før, og den brander sig fra første færd. Den er smart i sin mobilitet, størrelse og regnvejrssikring, og så har vi tænkt over alle de praktiske elementer, der skal være på plads i et minituristkontor. Kort sagt er den alt, hvad VisitAarhus står for komprimeret ned til en Maggi-terning, og jeg er ikke i tvivl om, at den vil overraske og begejstre gæster fra både ind- og udland,” siger han.

VisitAarhus Infovognen vil i sommerperioden have primær placering på Store Torv i Aarhus. 

For yderligere information kontakt venligst:

VisitAarhus’ direktør, Peer H. Kristensen, på telefon 87 31 50 10 eller mail phk@visitaarhus.com

For pressebilleder, pressetekster og andre spørgsmål kontakt venligst Tina Baungaard-Jensen hos VisitAarhus’ kommunikationsbureau, EHRENBERG Kommunikation, på telefon 41 28 10 01 eller mail tbj@ehrenberg-kommunikation.com

Om VisitAarhus

VisitAarhus er Aarhus’ officielle turistorganisation, der har til formål at medvirke til at udvikle turismen i Aarhus og at markedsføre Aarhus som ferie- og rejsemål. VisitAarhus er en erhvervsdrivende fond, hvis mission er at bidrage til, at turismen i Aarhus skaber resultater for byen, regionen og hele Danmark ved at positionere og udvikle Aarhus som en passioneret viden- og oplevelsesby med kvalitetsoplevelser for borgere, virksomheder og gæster.  

Turismen i Aarhus har oplevet en flot vækst i de seneste år. De kommercielle overnatninger tæller i dag over en million, og således er der sket en stigning på over 46 procent i perioden fra 2012 til 2016. Turister spenderer godt 3,65 milliarder kroner årligt på overnatninger og oplevelser i Aarhus, heraf står erhvervsturismen for 2 milliarder kr. af forbruget.

VisitAarhus 

Del denne side

Pressemeddelelse
Billedtekst

VisitAarhus inviterede i weekenden for første gang indenfor i det nye, mobile turistkontor, VisitAarhus Infovognen. Foto: Jonas Hallberg.